سفارش تبلیغ
صبا ویژن

افزایش خطرپذیری پروژه ها به طبع افزایش قیمت پنل خورشیدی

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/6/27 11:18 صبح

به دلیل افزایش قیمت پنل‌های خورشیدی در ایالات‌متحده آمریکا، ممکن است پروژه‌های انرژی خورشیدی در تعرفه‌های پایین، در معرض خطر قرار گرفته و با افزایش قیمت مواجه شوند. قیمت ها می‌توانند نسبت به قبل افزایش داشته باشند در نتیجه نداشتن اطمینان در مورد هزینه‌ها ممکن است تولیدکنندگان انرژی‌های تجدیدپذیر را از شرکت در مزایده‌های آینده بازدارد. قیمت پنل‌های خورشیدی چین در شش ماه گذشته 20 درصد افزایش یافت. ارائه‌دهندگان سرویس خورشیدی از تعرفه‌ها و افزایش قیمت‌ها نگران اند. همچنین هزینه‌های تولید برق از منابع تجدید پذیر و تأمین برق شبکه نیز، به بالا رفتن قیمت‌ها دامن زده است. نرخ پنل‌های خورشیدی در عرض چند ماه گذشته به میزان 6-5 سنت، به 35 سنت در هر وات افزایش یافته است.

 

پنل خورشیدی

 

انجمن تولیدکنندگان پنل خورشیدی هند نیز درخواست بررسی واردات از چین، مالزی و تایوان را داده است و وزارت امور خارجه تحقیقات را آغاز کرده است. در مقایسه‌ی قیمت‌ها نسبت به سه ماه پیش، اگر حجم زیادی از واردات وجود داشته باشد، تأثیر قیمت ممکن است 3-2 سنت در هر وات باشد ولی اگر حجم کمتری از واردات وجود داشته باشد، تأثیر آن حدود 6-5 سنت در هر وات است. برخی دولت‌های ایالتی نیز ثبت‌نام قراردادهای خرید برق را به تأخیر انداختند. همچنین قیمت‌های بالای این پنل‌ خورشیدی، پیش‌بینیقیمت آینده را دشوار می‌سازد. هر پروژه باید طی شش تا نه ماه اجرا شود چرا که به‌وضوح با خطر افزایش قیمت بالای پنل ها روبه‌روست. اگر پروژه‌ها بیشتر طول بکشد که به عنوان مثال 12 ماه فرض شود، پیش‌بینی قیمت‌های بازار بین‌المللی مشکل خواهد بود. با اطلاعات فعلی، انتظار می‌رود که تعرفه‌های خورشیدی در پیشنهادهای قریب‌الوقوع به 15 تا 20 پیسه(واحد پول هند) در هر کیلووات ساعت برسد. 

 




کلمات کلیدی : پنل خورشیدی- انرژی خورشیدی

استفاده از انرژی های نو و ارتباط آن با آلودگی کربن

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/6/27 11:9 صبح

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)در ماه اوت سال 2015 قوانین نهایی برای کاهش آلودگی کربن ناشی از نیروگاه‌های موجود و جدید را صادر کرد.40 درصد از گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده از تولید برق ایجاد می‌شود که این بزرگ‌ترین منبع تولید گازهای گلخانه‌ای در این کشور است. کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای بخش مهمی از برنامه‌ی اجرایی اوباما بود که هدف این برنامه کاهش انتشار کلیه گازهای گلخانه‌ای در ایالات متحده به میزان 17 درصد کمتر از سال 2005 تا سال 2020 است. علاوه بر این دولت ایالات متحده در زمان اوباما، کمک کرد تا توافقنامه بین‌المللی آب‌وهوا در پاریس با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 28-26 درصد کمتر از سال 2005 تا سال 2025 تصویب شود.


انرژی های تجدیدپذیر

 

در طرح انرژی های پاک برای نیروگاه‌های موجود، هر ایالت دارای اهداف خاص خود است به این علت که در تریکب تولید و مصرف برق هر منطقه ویژگی های خاص خود را دارد. این قانون برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 32 درصد از سال 2005 تا سال2030 طراحی ‌شده است. در ماه فوریه سال 2016، دیوان عالی ایالات متحده، اجرای طرح انرژی های تجدیدپذیر را متوقف کرد این در حالی بود که برخی از چالش‌های قانونی بر سر اجرای طرح‌های انرژی های پاک برطرف شده بود. لذا برخی ایالات توانستند حرکت به سمت انرژی های پاک و تجدید پذیر را متوقف کنند و برخی از طرح‌های خود را به حالت تعلیق درآوردند و برخی از پروژه‌ها به صورت کلی صرف نظر شدند. اما گمان می‌رود که با حمایت انرژی های پاک بتوان دوباره این طرح‌ها را به اجرا در آورد. آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)استاندارد آلودگی کربن برای نیروگاه‌های جدید در ماه مارس سال 2012 را پیشنهاد کرد که این استاندارد در ماه سپتامبر سال 2013 دوباره اصلاح شد ولی انتظار می‌رود ایالات متحده استانداردهای جدیدی برای نیروگاه‌های زغال سنگی و گاز طبیعی(که به صورت تناژ انتشار گازهای گلخانه‌ای در هر مگاوات ساعت برق تولیدی است)، ایجاد نماید. 




کلمات کلیدی : انرژی ها تجدیدپذیر

افت قیمت تجهیزات مرتبط با انرژی بادی و فشار بر دولت ها

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/6/14 8:21 صبح

 یکی از مهندسین انرژی گفته است قیمت مزارع انرژی بادی ساحلی تولید شده در بریتانیا با نیروگاه های گازی مشابه برابری می کند و هزینه ای معادل با نصف هزینه های تولید نیروگاه های اتمی Hinkley Point C را دارد. مهندسان دریافته اند که کاهش هزینه ی تولید توربین بادی سبب شده است که برق مصرفی مورد نیاز با قیمتی به صرفه تامین شود بدون آنکه دیگر نیازی به یارانه های دولتی برای مقرون به صرفه شدن استفاده از انرژی های تجدیدپذیر نیازباشد. کشور فرانسه حاضر به تامین مازاد قیمت برق هسته ای Hinkley به میزان 92.50 یورو به مدت 35 سال شده است که این میزان حدود دو برابر قیمت عمده فروشی برق معادل است. این در حالی است که گزارش این مهندس انرژی نشان می دهد که نیروهای بادی می توانند یارانه ی حداکثر 50-55 پوند در هر مگاثره در طول 15 سال باشند. شرکتScottishPower، امیدوار است تا دولت را متقاعدکند که موضع خود را درباره ی نیروگاه های بادی ساحلی بازنگری کنند، چرا که محافظه کاران در سال 2015 به طور گسترده ای حرکت به سمت این انرژی را مسدود کرده اند و آن ها را از رقابت برای دریافت یارانه های دولتی و اعمال برنامه ریزی جدید محروم کرده اند. کیت اندرسون، مدیر عامل شرکت، به گاردین گفته است که انرژی بادی می تواند بریتانیا را در رسیدن به اهداف آب وهوایی مدنظر همراهی کند و این در حالی است که ایجاد نیروگاه های بادی در این کشور بسیار تسهیل شده و در حال حاضر قیمتی بسیار رقابتی با سایر نیروگاه های تولید انرژی را داراست.

 

انرژی بادی

 

وی در این خصوص گفته است: "اگر می خواهید هزینه ی انرژی را کنترل کنید و انرژی را به مصرف کنندگان و شرکت های تجاری در سراسر انگلستان با قیمت رقابتی بدهید، می بایست از این تکنولوژی استفاده کنید. برخی از شرکت های انرژی معتقدند که انرژی بادی ساحلی نیازی به یارانه ی دولتی نخواهدداشت ولی تامین یارانه ی دولتی برای این انرژی می تواند میزان ریسک سرمایه گذاری را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. این گروه معتقدند که نتایج نشان داده شده از نیرگاه های اسکاتلند حاکی از آن هستند؛ که با توجه به قیمت برق تولیدی از این نیروگاه ها و میزان ریسک اندک آن، سیاست های سرسخت نمایندگان پارلمان به زودی از بین خواهدرفت و مسیر حرکت به سوی انرژی بادی دوباره تسهیل خواهدشد. اندرسون با اشاره به نمونه ی شرکت بزرگ مزرعه بادی Whitelee موجود گفت: "اگر شما پروژه ها را در جای مناسب قرار دهید، سطح درستی از منابع را از آن ها خواهید گرفت تا هزینه های خود را حفظ کنید و نیز پذیرش عمومی افراد را به دست آورید." دکتر رابرت گروس، مدیر مرکز سیاست های انرژی و فناوری کالج امپریال، گفت: "انرژی بادی در دریای شمالی در سطح قابل ملاحظه ای در سطح بین المللی قرار گرفته است، بنابراین قرارداد برای قیمت با تفاوت تقریبی 50-60 پوند در هر مگاوات ساعت برای یک محل خوب در انگلستان به عنوان یکی از بادخیزترین کشورهای اروپایی کاملا مناسب است". اندرسون اعلام داشت با توجه به این نتایج بسیار غیرمنطقی خواهدبود که بتوان به نتیجه ی دیگری به جز بازنگری در مواجهه با انرژی بادی در بریتانیا دست یافت. لئو موری، معاون شرکت تغییرات آب و هوایی 10:10، گفت: "بسیار عجیب است که محافظ کاران این کشور بهترین منبع انرژی تجدیدپذیر را ممنوع کرده اند". 

 




کلمات کلیدی : انرژی بادی- توربین بادی- نیروگاه بادی

استفاده شبکه از انرژی های تجدیدپذیر توسط مبدل قدرت برق

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/5/30 1:7 عصر

اگر سیستم های انرژی تجدیدپذیر، انرژی بیشتر از نیازشان داشته باشند، مبدل موجود، انتقال انرژی به شبکه را آسان تر می کند. محققان دانشگاه آرکانزاس موفق به اختراع سیستم مبدل قدرت الکتریکی جدیدی شدند که به طور همزمان، از انواع مختلف منابع انرژی، انرژی گرفته و آن را به شکل مناسب برای استفاده در سیستم شبکه برق، تبدیل می کند. یک دانشجوی دکترا، به همراه استاد مشاور خود(استاد دانشگاه و رئیس بخش مهندسی برق دانشگاه آرکانزاس)، این سیستم را توسعه دادند. از آنجا که ایالات متحده به سمت ادغام منابع انرژی های تجدیدپذیر با شبکه برق ملی پیش می رود، نوآوری ها در این زمینه بسیار مهم هستند. به گفته ی استاد این پروژه: "بسیار خوب است که دانشجویان دکترا که ساعت های زیادی را به ایده های تحقیقاتی مختلف اختصاص داده و در این زمینه سرمایه گذاری می کنند، با حق ثبت اختراع، قدردانی می شوند. در عین حال، این یک کار تحقیقاتی است که چندین عضو هیئت علمی و دانشجویانشان، در زمینه ی سیستم های انرژی انجام می دهند."

 

انرژی های تجدیدپذیر

 

در دسترس بودن و استفاده از منابع انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی زمین گرمایی و انرژی باد و سیستم های برداشت مربوطه، نیاز به مبدل های قدرت جدید را افزایش می دهد. مبدل های جدید می توانند به طور موثر، انرژی های متنوع را در این سیستم های شبکه ی برق مدرن به کار تبدیل کنند. سیستم های تبدیل انرژی تجدیدپذیر در حال حاضر، بزرگ و ناکارآمد هستند. محققان در تلاش برای پذیرش ورودی های چندگانه از منابع متنوع، برای تبدیل انرژی می باشند. محققان کاستی های مبدل ماتریس با فرکانس بالا را مورد توجه قرار می دهند. سیستم کنترل ساده ی آن، از سیستم مبدل قدرت برای اتصال انواع منابع قدرت، به یک ترانسفورماتور کوچک با فرکانس بالا استفاده می کند. سپس با استفاده از مبدل ماتریس با فرکانس بالا، برق پایدار تولید می شود که می تواند به سیستم برق الکتریکی شبکه عرضه شود و برق شبکه را تامین کند. 




کلمات کلیدی : انرژی های تجدیدپذیر- انرژی های نو

سلول انرژی خورشیدی در عینک های آفتابی

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/5/17 9:10 صبح

سلول خورشیدی آلی، انعطاف پذیر، شفاف و سبک است این سلول ها می توانند در رنگ یا شکل های دلخواه تولید شوند. بنابراین، آن ها برای انواع کاربردهایی که امکان  استفاده از سلول های خورشیدی سیلیکونی معمولی وجود ندارد، مناسب اند. محققان در حال حاضر عینک های آفتابی رنگی با سلول های خورشیدی نیمه شفاف، دارای ریز پردازنده و دو نمایشگر تولید کرده‌اند. این دستاورد راه را برای دیگر برنامه های آینده مانند ادغام سلول های آلی خورشیدی با پنجره ها هموار می نماید.

 

انرژی خورشیدی

 

رئیس گروه فوتوولتائیک آلی در موسسه فناوری نور KIT بیان کرد: "ما انرژی خورشیدی را به جاهایی می آوریم که تا کنون در آن فناوری های انرژی خورشیدی شکست خورده اند". عینک خورشیدی "هوشمند" ، برای اندازه گیری و نشان دادن شدت نور خورشید و دمای محیط مورد استفاده قرار می گیرد. لنزهای سلول خورشیدی ضخامت تقریبی 1.6 میلی متر و وزنی حدود شش گرم (مانند لنزهای عینک آفتابی قدیمی) دارند. ریزپردازنده و دو نمایشگر کوچک در دسته ی عینک خورشیدی قرار گرفته اند. آن ها شدت روشنایی و درجه حرارت محیط را به شکل نمودارهای نواری نشان می دهند. عینک خورشیدی در محیط های داخلی، تحت نور پایین تر از 500 لوکس، در حد نور معمول یک دفتر و یا محل زندگی نیز کاربرد دارند. در این شرایط، هر یک از لنزهای هوشمند هنوز 200 میلی وات برق تولید می کنند(برق مورد نیاز برای استفاده از دستگاه هایی همچون گام شمارنده و یا دستگاه شنوایی). یک دانشجوی دکترا که تا حد زیادی به توسعه عینک های خورشیدی در مرکز تحقیقات مواد برای سیستم های انرژی KIT کمک کرده است اذعان نموده است:"عینک های خورشیدی که توسعه دادیم، نمونه ای از چگونگی استفاده از سلول های خورشیدی آلی در کاربردهایی است که با فتوولتائیک های معمولی امکان پذیر نیست". این سلول هایانرژی خورشیدی که بر اساس هیدروکربن ها هستند، به دلیل انعطاف پذیری مکانیکی و امکان رنگ بندی، شفافیت، شکل و اندازه آن ها و بسته به کاربرد مورد نظر، دستگاه های بسیار جالبی هستند. زمینه ی دیگری از کاربرد، استفاده در نمای ساختمان ها است که گزینه ای  برای استفاده از ماژول های آلی خورشیدی برای تبدیل نور جذب شده توسط ساختمان به انرژی(الکتریسیته) می باشد. 

 




کلمات کلیدی : انرژی خورشیدی- انرژی های نو- سلول خورشیدی آلی

   1   2   3   4   5   >>   >