سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حامی سوخت های فسیلی برای اداره انرژی های تجدید پذیر

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/4/13 9:14 صبح

دیوید سیمونز، معاون وزارت انرژی و انرژی های تجدیدپذیر خواهد شد. با توجه به یادداشت دریافت شده از سوی E & E News، دانیل سیمونز، معاون امور خارجه ی وزارت امور انرژی و انرژی های تجدیدپذیر خواهد بود. آخرین ملاقات در جمعی شامل منکران علم آب و هوا و مردم با حضور شرکت های سوخت فسیلی متصل به مقام های دولتی کلید خورد. علیرغم شواهدی مبنی بر اینکه انرژی باد و خورشید در حال حاضر ارزان تر از سوخت های فسیلی هستند و یا در مسیر چند سال آینده ارزان تر خواهند شد؛ آقای سیمونز بارها مبنی بر گران تر بودن این منابع نسبت به منابع نفت و گاز، انتقاد کرده ست. همان طور که واشنگتن پست اشاره کرد، تنها سال گذشته سوخت های فسیلی را تشویق کرد. او به یک انجمن انرژی گفت: "ما همچنان باید به دنبال صنعت نفت و گاز که مسبب تولید انرژی کم هزینه و قابل اعتماد هستند باشیم، به ویژه هنگامی که گزینه ی جایگزین بسیار پرهزینه است." وی در یک پادکست از آزمایشگاه لیبرترین موسسه هرتلند در سال 2013، گفت: "آنچه که صاحب نظران انرژی های تجدیدپذیر می گویند هیچ اهمیتی ندارد، آنچه که مهم است هزینه ی بالای استخراج انرژی های تجدیدپذیر از باد و خورشید است که موجب افزایش قیمت برق می شود." "و در اقتصادی که در حال مبارزه است، این نکته حائز اهمیت است که ما بتوانیم قیمت هر آنچه را که می توانیم پایین نگه داریم.

 

انرژی های تجدیدپذیر


" آقای سیمونز، در اسنادی که در ماه ژوئیه ی سال گذشته در راستای حمایت فدرال از نیروگاه خورشیدی ایوانپاه که توسط گوگل و دیگر شرکت ها نیز حمایت می شود در کنگره ارائه کرد، گفت: " این امر که مالیات دهندگان آمریکایی به این تسهیلات میلیاردها دلار کمک کرده اند، غیر قابل توجیه است. " او معاون وزارت امور انرژی های تجدیدپذیر خواهد شد، اما تا زمانی که یک نفر توسط آقای ترامپ و کنگره منصوب شود، به عنوان معاون وزیر امور خارجه عمل می کند. این اداره دارای بودجه 2 میلیارد دلاری برای کمک به تحقیقات در زمینه انرژی های تجدیدپذیر است، اما رئیس جمهور پیشنهاد کرده است که این میزان در سال آینده باید تا 53 درصد کاهش یابد.





کلمات کلیدی : انرژی های تجدیدپذیر- انرژی بادی- انرژی خورشیدی-انرژی های نو

افزایش تولید برق از انرژیهای تجدید پذیر در استرالیا

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/4/4 10:53 صبح

17درصد از برق استرالیا در سال 2016 از انرژی های تجدید پذیر تامین شده است که این مقدار 14 درصد بیشتر از سال پیش است. سال 2016 سال درخشش استرالیا در بخش انرژی‌های تجدید پذیر بود. گزارشات حاکی از آن است که افزایش سهام بازار برای انرژی‌های تجدید پذیردر سال 2016، با افزایش 26 درصدی در تولید برق-آبی مواجه بود که این نشان دهنده افزایش در میزان بارندگی است. سطح فعلی فعالیت در استرالیا در مسیر خوبی برای دسترسی به هدف خود در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر تا سال 2020 می‌باشد، این در حالی است که گفته می‌شود صنعت کشور استرالیا یقینا نیازمند سیاستی برای ایجاد تحول در این زمینه می‌باشد. گزارشات جدید نشان می دهد که استرالیا به طرز قابل توجه و چشمگیری از حمایت و پشتیبانی صنعت تجدید پذیر بهره می‌برد. برای ادامه‌ی این منافع اقتصادی نیاز به یک خط و مشی سیاسی روشن و همچنین پشتیبانی تا سال 2020 می‌باشد. این گزارش توجهات را به سوی کاهش هزینه‌هایانرژی‌های تجدید پذیر جلب کرده‌است. با اشاره به یکی از قراردادها، در سال های اخیر هزینه‌های انرژی خورشیدی روند کاهشی در مقیاس بزرگ را تجربه نموده است. همچنین متذکر می‌شود که حراج معکوس دولت منجر به ارزان‌ترین قرارداد انرژی باد در تمام دوران در استرالیا می باشد. این نقل داده ها از بخش جدید مالی در حوزه انرژی می‌باشند که هزینه‌های انرژی را دسته بندی کرده است که در رده متوسط می‌توان به تولید انرژی با استفاده از نیروگاه سیکل ترکیبی گاز از 74 تا 90 دلار در هر مگاوات ساعت و تولید انرژی خورشیدی از 78 تا 140 دلار در هر مگاوات ساعت اشاره کرد.

 

انرژی های تجدیدپذیر

 

مدیر بخش اجرایی انرژی‌های پاک گفت در حال حاضر انرژی خورشیدی نقش عمده‌ای در حوزه اهداف انرژی‌های تجدید پذیر ایفا می‌کند. وی افزود سرمایه گذاری‌ها با هدف تسریع امور در سال 2017 نسبت به سال گذشته، برنامه ریزی شده‌اند.  اعداد و ارقام حاکی از افزایش اشتغال در سال 2017 می‌باشد. بیش از 35 پروژه‌ی بزرگ در حال اجرا هستند. 




کلمات کلیدی : انرژی های تجدیدپذیر- انرژی های نو

استفاده از پر پرندگان در حوزه انرژی های تجدیدپذیر

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/4/4 10:43 صبح

سالیانه بخش بزرگی از زباله ها از صنعت طیور تولید می شود که این میزان به 11 میلیارد پوند می رسد. از آنجایی که ما میل زیادی برای تولید و مصرف مرغ داریم، پر این پرندگان فراتر از نیاز بشر برای پر کردن بالش خواهد بود. پرندگان معمولا از خوراک دام های درجه پایین استفاده می کنند، استاد Manoranjan Mirsa(Mano) و تیم تحقیقاتیش در دانشگاه نوادا نوعی سوخت بیودیزلی را کشف کردند که از پردازش پودر پر مرغ، خون و قسمت های داخلی آن بدست می آید. پودر پر مرغ در دمای بالایی با بخار پردازش می شود، این پودر به عنوان خوراک دام و کود می تواند استفاده شود. پودر پر مرغ حاوی درصد بالایی از پروتئین و نیتروژن می باشد. محققان با توجه به میزان 12 درصد چربی موجود در مرغ پودر شده با اهمیت بالایی به بررسی آن پرداخته اند و به این نتیجه رسیده اند که پودر پر مرغ از پتانسیل بالایی برای جایگزینی مواد خام غذایی جهت تولید سوخت های زیستی، برخوردار می باشد. آن ها با استفاده از استخراج چربی موجود در پورد پر مرغ و با استفاده از جوشاندن آن در آب و پردازش آن، به سوخت بیودیزل زیستی دست یافته اند. یکی از کاربردهای دیگر این عمل این است که با استخراج چربی از پودر پر مرغ می توان به خوراک دام درجه بالاتر و یا یک منبع نیتروژن غنی تر برای استفاده به عنوان کود دست یافت. با توجه به آمار سالیانه ی تولید پر مرغ در جهان می توان انتظار داشت که محققان بتوانند سالانه 153میلیون گالن بیودیزل در ایالات متحده و 593 میلیون گالن در سراسر جهان تولید کنند.

 

انرژی های تجدیدپذیر

 

پروفسور میسرا، مدیر دانشگاه نوادا، مرکز انرژی های تجدید پذیر رنو  تاکنون 183 مقاله فنی در زمینه های: مواد، فناوری نانو و مهندسی فرآیند زیست محیطی و مواد معدنی منتشر کرده است. او همچنین دارای10  امتیاز نامه ی منتشر شده و 12 امتیاز نامه ی در حال برسی می باشد و به او بیش از 25 میلیون دلار در قالب کمک تحصیلی و تحقیقاتی اختصاص داده شده است. تحقیقات دیگری که در جریان است، در مورد پر مرغ باقی است که شامل فیبر کراتین قوی تر و توانایی جذب بیش از چوب است. پروفسور Richard P. Wool از گروه مهندسی شیمی دانشگاه Delaware در حال تحقیق بر روی پر مرغ کربونیزه است، این نوع پر مرغ شباهت بالایی به نانو لوله های کربنی مختلف دارد. این پرها می توانند برای ذخیره ی هیدروژن در وسایل نقلیه ی مجهز به پیل سوختی استفاده شوند. اگر دقت کنیم می توانیم دریابیم که پر مرغ می تواند قابلیت ذخیره سازی وزنی بسیار بیشتری نسبت به فلزات ذخیره ساز هیبریدی داشته باشد. Woll که دانشجوی کارشناسی ارشد Erman Senöz است در رابطه با این پروژه توضیح داد که آن ها روند تجزیه در اثر حرارت را بررسی کرده اند. در طی این فرآیند حرارت بسیار بالا و بدون احتراق در غیاب اکسیژن اعمال می شود در این بازه الیاف میکرو متخلخل، بسیار نازک و توخالی مانند نانو لوله های کربنی هستند. در دمای 350 درجه سانتیگراد شروع تشکیل، و دردمای بالاتر از500 درجه سانتیگراد کاهش پیدا خواهند کرد و ما در حال تلاش برای پیدا کردن بهترین دما برای آن هستیم. 




کلمات کلیدی : انرژی های تجدیدپذیر- انرژی های نو

ورود انرژی خورشیدی و انرژی های تجدیدپذیر به هند

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/4/3 12:42 عصر

 از ارزانترین انرژی‌های جهان که انرژی خورشیدی می‌باشد در حال ورود به هند می‌باشند که این مطابق اهداف نخست وزیر کشور هند، در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر است.  در مزایده‌های گذشته در زمینه انرژی تجدیدپذیر ، قرار داد خرید برق، برای تامین الکتریسیته ، توسط شرکت‌ها به مناقصه گذاشته شد و به 3.8 سنت بر ازای هر کیلو وات ساعت کاهش یافت. طبق گزارش اعلام شده از منابع مالی انرژی بلومبرگ، این مقدار به شدت کمتر از مقدار مناقصه‌های پیشین (حدود 5 سنت) است. از طرفی نیز در فاصله‌ی قابل توجهی نسبت به کمترین مقدار در امارات متحده عربی و شیلی قرار دارد. هند در حال حاضر یکی از رقابتی ترین تولید کنندگان انرژی خورشیدی است که پس از ایجاد مزایده، از صنعت آب و برق غرب برای افزایش ظرفیت انرژی خود و از بانک‌ها برای کمک به از بین بردن آلاینده‌ها سرمایه جلب کرده است. Shantanu Jaiswal یک تحلیلگر  BNEF در هند گفت: هر مزایده برگزار شده طی دو سال گذشته به تولید انرژی های تجدیدپذیر در هند کمک کرده است تا فاصله خود را با ارزانترین سوخت‌ها مانند گاز طبیعی و زغال سنگ کم کند.  بخش انرژی‌های خورشیدی در هند طرح‌های مختلفی را برای توسعه‌ی این بخش در کشور ایجاد کرده است. یکی از این طرح‌ها پارک خورشیدی است.

 

انرژی خورشیدی

 

پارک‌های خورشیدی به شرکت‌های انرژی‌ تجدیدپذیر کمک کرده اند تا تعرفه‌ها را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند اما برخی از توسعه دهندگان شکایت کرده اند که پارک‌ خورشیدی در طول زمان متهم به شارژ و هزینه بالا هستند و زیر ساخت مناسبی ندارند. عوامل ناشناخته زیادی در رابطه با مزایده‌های پارک خورشیدی وجود دارند. عوامل و شرایط برای هریک از این پارک‌های خورشیدی متفاوت است که موجب ایجاد تفاوت گسترده در هریک از این مزایده‌ها گشته است. توسعه دهندگان باید قبل از شروع به کار، از افشای هزینه‌ها توسط مقامات اطمینان حاصل کنند. پیش تر گفته شده بود که پارک‌های خورشیدی ایجاد شدند تا همه چیز را برای توسعه دهندگان آسان تر کنند اما اکنون اظهار می‌کنند که استفاده از پارک‌ها یک راه برای تولید درآمد اضافی است. 




کلمات کلیدی : انرژی خورشیدی- انرژی های تجدیدپذیر

تولید 50 درصد انرژی های تجدیدپذیر هدف کویینزلند

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 96/4/3 12:34 عصر

ایالت کویینزلند قصد دارد تا سال 2030 نیمی از انرژی مورد نیاز خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین نماید بدین منظور این کشور اقدام به برگزاری مزایده 400 مگاواتی برای رسیدن به هدف خود کرده‌است.  قبل از معرفی رسمی بودجه برای این پروژه ایالت شمال شرقی اعلام کرد که علاقه‌مند است در این پروژه 1.16 میلیارد دلار استرالیا معادل 863 میلیون دلار آمریکا برای بهبود سیستم انرژی سرمایه گذاری کند. کویینزلند قصد دارد تا با برنامه‌ی سیاستی فشار بر قیمت‌های برق فسیلی، حمایت مشاغل و حمایت‌های اقتصادی، سبب حرکت و رشد انرژی‌های تجدیدپذیر شود و سهم آن در سیستم انرژی این کشور را بیافزاید. نخست وزیر کویینرلند می‌گوید: افزایش قیمت عمده فروشی و عدم امنیت انرژی در 6 ماه گذشته از مسایل کلیدی کشور استرالیا به شمار می‌رفت، از طرفی عدم وجود سیاست گذاری‌های قوی در سیاست‌های فدرال و محدویت عرصه‌ی گاز در ایالت‌های جنوبی و عدم توانایی سیستم‌های ذغال سنگ و تقاضای بی‌سابقه‌ی انرژی در موج گرمای امسال بسیار مساله ساز بوده است. بدین منظور ایالت کویینزلند به عنوان بخشی از طرح‌های کشور استرالیا اقدام به مزایده برای ایجاد 400 مگاوات انرژی تجدیدپذیر همراه با 10 مگاوات سیستم ذخیره‌ساز انرژی کرده است. شورای انرژی پاک استرالیا از این طرح حمایت کرده است. مدیر اجرایی شورای انرژی پاک استرالیا می‌گوید که ایالت کوییزلند با 20 پروژه‌ی دیگر در حال ساخت یا شروع برای ساخت دیگر در این سال جزوه ایالت‌هایی است که در میانه‌های رونق سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر قرار دارد.

 

انرژی های تجدیدپذیر

 

این توسعه‌ی بزرگ سرمایه‌گذاری در این کشور بالغ بر 2.2 میلیار دلار استرالیایی تخمین زده می‌شود. مدیر اجرایی شورای انرژی پاک استرالیا افزود: تولید 1 گیگاوات برق از سیستم‌های انرژی های تجدیدپذیر و ایجاد 17000 شغل مستقیم از جمله  مزایای بسیاری است که این سرمایه گذاری‌ها در پی داشته است، و سیاست‌های ایجاد شده در این روزهای این پروژه‌ها را حمایت خواهد کرد. در جای دیگر اشاره شده است که ایالت کویینزلند پروژه 460 مگاواتی تجدیدپذیر دیگری را نیز تصویب کرده‌است. سایت 115 توربینی می‌تواند بزرگترین پروژه‌ی بادی در کویینزلند باشد. 

 




کلمات کلیدی : انرژی های تجدیدپذیر

<      1   2   3   4   5   >>   >