سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حفاظت از پرندگان مقابل خطرات توربینهای انرژی بادی

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 95/11/27 1:58 عصر

 

میزان تأمین انرژی برق در آمریکا از طریق انرژی بادی، در سال 2013 حدود 5/4 درصد بوده است که پیش‌بینی می‌شود ضمن افزایش چشمگیر این میزان تا سال 2050، تأمین 35 درصد از تقاضای برق کشور نیز به این روش اختصاص یابد.

یکی از نگرانی‌های محیط زیستی توربین بادی، کاهش تعداد پرندگان و مرگ خفاش‌ها در اثر برخورد با توربین های انرژی بادی است. یکی از دغدغه‌های دپارتمان انرژی، حفاظت از پرندگان و موجودات بومی و حفظ محیط زیست آن‌ها در ازای بهره‌برداری بیشتر از توربین های بادی است بدین منظور تحقیقات بسیاری برای جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی و آسیب پرندگان ناشی از برخورد با توربین های بادی صورت گرفته‌است.

 

توربین بادی

 

در این راستا بیشتر پژوهش‌های محققان دانشگاه اورگان و دانشگاه واشنگتون با کمک مرکز ملی فناوری باد    (NWTC)  ، بررسی حسگرهایی است که می‌توانند به طور منظم و متوالی برای حفاظت از پرندگان و جلوگیری از آسیب خفاش‌ها در برابر توربین‌های بادی در این تجهیزات استفاده‌شود.

کارین سیکلر مدیر این پروژه اظهار داشته‌است که در حال حاضر، در حال زیرسازی و همکاری با مشارکان این تیم در صنعت و دانشگاه، در جهت طراحی و  نیز قانونی و صنعتی کردن‌ این پروژه در جهت حفاظت از محیط زیست هستند.

وی افزوده‌است که NWTC برای انجام این پروژه به تجهیزات فراوانی نظیر برج‌های هواشناسی و توربین‌های بادی و همچنین تجهیزاتی نظیر نرم افزار، دوربین و سنسورهای مختلف نیازمند است.

وی در ادامه به این مطلب اشاره نمود که در این پروژه متخصصان و مهندسان  مجربی مشغول به کار هستند و فروشندگان تکنولوژی باید در مورد آن‌ها بیشتر بدانند و متوجه باشند که این گروه برای بهبود اوضاع آن‌ها قدم بر می‌دارند.

برای معرفی برخی از طرح‌های این موسسه برای این اقدام می‌توان به طراحی  حسگرهای زیر برای توربین‌های بادی در جهت شناسایی موجودات در حرکت در اطراف آن اشاره‌کرد:

1-      حسگر های شتاب سنج

2-      دوربین های طیف نوری مادون‌قرمز و بصری 

3-      میکروفون‌های آکوستیک و بیوآکوستیک و آلتراسونیک




کلمات کلیدی : محیط زیست-توربین بادی- انرژی بادی

<   <<   6   7   8   9   10