سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستورالعمل محیط زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاههای خورشیدی

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 98/11/22 5:15 عصر

 

با پیشنهاد سازمان ساتبا دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک تهیه و پس از بررسی‌های لازم تصویب و توسط سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید.

در راستای شناسایی، کنترل و کاهش مسائل نیروگاه‌های خورشیدی در حوزه محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی، دفتر مطالعات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، تهیه ضابطه “دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک” را در دستور کار خود قرار داد.
دستورالعمل تهیه شده پس از بررسی در امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور، براساس ماده 34 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، ماده 23 قانون برنامه و بودجه و همچنین آیین‌نامه استاندارد‌های اجرایی طرح‌های عمرانی مصوب هیات وزیران، در دی ماه سال 1398 تصویب و با شماره‌ی ضابطه‌ی 785 ابلاغ گردید.
رعایت این دستورالعمل که شامل مفاهیم، مسئولیت‌ها و روش‌های کلی برای کاهش اثرات نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک می‌باشد از تاریخ 1399/04/01 الزامی است.
 اگرچه انرژی خورشیدی در مرحله بهره‌برداری در زمره انرژی‌های پاک و بدون انتشار آلودگی محسوب می‌شود، ولی لزوم اتخاذ تصمیمات لازم جهت کاهش تبعات زیست‌محیطی آن‌ها در مرحله برنامه‌ریزی برای احداث این نوع نیروگاه‌ها و همچنین کاهش امکان بروز حوادث و آسیب به کارکنان در طول مراحل ساخت و بهره‌برداری ضروری می‌باشد.
به‌منظور دسترسی به دستورالعمل محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی نیروگاه‌های خورشیدی-فتوولتائیک می توانید در ادامه با کلیک بر روی لینک زیر دانلود نمایید.

 

دانلود

منبع خبر




کلمات کلیدی : انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی‌های نو، انرژی خورشیدی، نیروگاه خورشیدی، انرژی پاک