سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احداث بزرگترین مزرعه بادی جهان در سواحل انگلیس

ارسال‌کننده : شرکت ماناسازان سدید - گروه مطالعات انرژی در : 98/11/8 2:29 عصر

 

وزش باد مناسب در برخی سواحل انگلیس باعث شده تا این کشور سرمایه گذاری گسترده‌ای را برای راه اندازی مزرعه‌های بادی و تبدیل انرژی باد به برق انجام دهد.

روند راه اندازی مزارع بادی در جهان در نزدیکی سواحل روز به روز در حال گسترش است. در سال 2008 بزرگترین مزرعه بادی ساحلی جهان در انگلیس قرار داشت که ظرفیت آن با 140 توربین بادی برابر با 500 مگاوات ساعت بود. انگلیس در سال 2013 هم مزرعه بادی ساحلی دیگری را با 175 توربین بادی و با ظرفیت 630 مگاوات ساعت تأسیس کرد. این کشور در سال 2018 هم مزرعه بادی دیگری را در سواحل خود با 189 توربین و ظرفیت 659 مگاوات ساعت راه اندازی کرد.

اما مزرعه بادی جدید که داگر بانک نام دارد و در ساحل یک منطقه روستایی به نام اولروم تأسیس می‌شود ظرفیتی برابر با 3.6 گیگاوات ساعت خواهد داشت و برترین مزرعه بادی ساحلی جهان خواهد بود. این مزرعه بادی در واقع متشکل از سه مزرعه بادی جداگانه است که هر یک 1.2 گیگاوات ساعت ظرفیت دارند.

در این مزارع بادی از قدرتمندترین توربین‌های بادی جهان موسوم به Haliade-X هم استفاده می‌شود که هر یک 260 متر ارتفاع داشته و مجهز به سه پره به طول 107 متر هستند. از طریق این مزرعه بادی جدید برق مورد نیاز 4.5 میلیون خانوار در سال تولید می‌شود که معادل 5 درصد از کل نیاز انگلیس به برق است.

عملیات مقدماتی ساخت و ساز این مجموعه آغاز شده و قرار است 32 کیلومتر سیم کشی بدین منظور صورت بگیرد. تکمیل عملیات ساختمانی تا سال 2022 طول می‌کشد و راه اندازی این مجموعه در سال 2023 انجام می‌شود.

منبع خبر




کلمات کلیدی : انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی، نیروگاه خورشیدی، انرژی‌های نو، انرژی پاک